Deseti OpenIT protekao je sjajno, evo i delića atmosfere

Deseti OpenIT protekao je sjajno, evo i delića atmosfere

Ovog vikenda, kako smo i najavljivali, OpenIT održan je po deseti put. Tatjana Tubić, student Fakulteta organizacionih nauka i koordinator projekta, smatra da je OpenIT drugačiji od ostalih studentskih konferencija:

„Ono što izdvaja ovaj događaj, pored duge tradicije, je da studentima daje neku posebnu pokretačku snagu i motiviše ih da budu u toku, da se usavršavaju – da profesionalno rastu. To ovu konferenciju prati od osnivanja, kada je situacija sa IT i biznis studentima u Srbiji bila drugačija.“

U prilog njenoj tvrdnji ide sama količina edukativnog materijala koji je korišćen na konferenciji.

Naime, konferencije za studente danas nisu retkost. Pre 10 godina, međutim, bilo je drugačije. OpenIT nastao je zahvaljujući grupi mladih ljudi sa Univerziteta u Beogradu, okupljenih oko organizacije AIESEC.  Studentima IT i biznis usmerenja bio je potreban događaj koji će im ponuditi dodatno znanje, pored fakultetskog, i motivisati ih da uče o stvarima koje će im koristiti u budućim karijerama.

Tada je održan prvi OpenIT, a danas je to jedna od studentskih konferencija sa najdužom tradicijom.

Prilikom prijavljivanja za konferenciju, studenti su birali jednu od  četiri teme – preduzetništvo, informacione tehnologije, inovacije i marketing.

 

org-tim

U okviru svake teme održano je preko 13 sati predavanja i radionica, a na konferenciji je učestvovalo skoro 40 predavača, govornika i uspešnih privrednika.

U delu o inovacijama, konferencija je počela pričom o tome kako pospešiti ličnu sposobnost inovativnog i autentičnog razmišljanja. Tokom dana govorilo se o konkretnijim temama – studenti su upoznati s aspektima primene Cloud computinga na projektima. Poslušali su savete predstavika kompanije Esteh o mogućnostima upotrebe Clouda u konkretnim startapovima.

Nebojša Bjelotomović, CEO Sage, u nastavku dana, govorio je o temi “Kako prodati svoju IT firmu?”. Pokušao je da razbije predrasude studenata, pričao je o važnosti građenja vrednosti unutar kompanije. Tom prilikom, istakao je i da o prodaji kompanije ne treba  razmišljati sve dok se ne pojavi ponuda, i da je bilo koji drugi pristup često poguban po preduzetnika.

Drugi dan na temu inovacija protekao je pod parolom “Da li je informacija kraj ili početak”. Zaključak predstavnika privrede bio je da je internet oblast u kojoj se krije najveći broj inovacija na kojima će biti zasnovane nove kompanije u narednih nekoliko godina.

Teme preduzetništvo i inovacije prosto idu ruku pod ruku, pa su i sami preduzetnici istakli koliko je originalnost i ideja bitna za njih i njihovu oblast.

U okviru sekcije za informacione tehnologije, zaposleni iz pet uspešnih IT kompanija pokušali su da predstave neke bitne oblasti – teme su bile raznovrsne, a cilj je bio da se studenti zainteresuju u što većoj meri i nastave samostalno da uče. Agilni pristupi Scrum u praksi bili su centralna tema prvog dana, dok su kasnije zaposleni msg global solutions-a pričali o razvoju enterprise e-commerce platformi, ispred Zuehlke-a  se pričalo o konceptima funkcionalnog programiranja u Javi i razvoju REST web servisa, dok su zaposleni Comtrade-a pričali o opštim trendovima u mobilnom razvoju.

Marketing sekciju obeležila su predavanja i radionice orijentisane na društvene mreže. Pričalo se o veoma aktuelnoj temi – kako napraviti dobru marketinšku kampanju sa nula dinara i zajedno sa studentima. Tokom konferencije pričalo se i o mogućnosti dobijanja posla preko Linkedina, te je realizovana radionica na temu predstavljanja na ovoj društvenoj mreži.

Kako je čitava konferencija usmerena ka otvaranju novih prilika za studente, poslednji dan je to negde najviše i pokazao. On je bio rezervisan za upoznavanje i povezivanje studenata s kompanijama.

Nakon dva dana u amfiteatrima, konferencija se preselila u Impact Hub, gde se desio događaj pod nazivom Company Circles. Predstavnici sedam kompanija su naizmenično pričali sa po dvadesetak studenata. Ovi razgovori su pokrivali najrazličitije teme. Prvenstveno su se ticali zaposlenja i prakse, ali su zaposleni podelili i značajna iskustva s budući kolegama.

Često čujemo kako studenti vikend koriste samo za odmor. Ipak, ovi beogradskih studenti su bili spremni da od jutra do večeri vikend provedu u amfiteatrima. To jeste dokaz jake želje za napredovanjem i učenjem studenata informatičkog i biznis usmerenja, kažu organizatori, i to je upravo ono što im znači:

„Tokom poslednjih 10 godina promenilo se dosta toga na IT sceni, pa i među samim studentima. Ove godine se za konferenciju prijavilo preko 400 studenata, ali zbog ograničenih kapaciteta primljeno je njih 250. Danas su studenti motivisani da uče i usavršavaju se, a sadržaj konferencije su prepoznali kao kvalitetan. Naš zadatak bio je da ih usmerimo na prave stvari i povežemo međusobno. Nadamo se da smo to uspeli.“

Na osnovu broja prijava može se zaključiti da postoji određena tražnja od strane studenata za događajima ovakvog tipa. Nadamo se da će to rezultovati većim brojem ovakvih događaja.

Partneri desetog OpenIT-ja su: Esteh, msg global solutions SEE,Zuhlke, Media House, Comtrade, Dr Oetker, Saga, Impact Hub, Fakultet organizacionih nauka, Dechko tzar, Coca Cola Hellenic, Hleb i kifle, Donesi.com, Alma Quattro, Ekof media group.

Prijatelji konferencije: Snajka de Madre, Donesi.com, Xplorer, Teillor, Supernova i mnogi drugi.

Medijski partneri konferencije: Startit, Youth now, Honorarci, Studenti, InterFON, ITGirls, ITMagazin, Najstudent, Puškice.

Ako ste propustili ovogodišnji OpenIT, ne dozvolite da ponovite ovu grešku. Pridružite se.