Olga Šebez – Originalnim putem do Project Manager-a

Olga Šebez – Originalnim putem do Project Manager-a

Porazgovarali smo s još jednom interesantnom mladom osobom. Evo kako Olga Šebez opisuje svoj put ka uspehu i željenom zanimanju, kompaniju za koju radi i svoj tim, kao i ono čemu će težiti u budućnosti.

 

1. Kako si došla na ideju da konkurišeš za posao pomoću originalnog videa?

Ideja za slanje motivacionog videa je bila ideja kompanije, jedan od zahteva konkursa je bio predstaviti sebe kroz video. Meni je taj element bio dodatna motivacija da se istaknem  i uradim nesto drugačije, i u tome sam i uspela. Na kraju je zapravo moja ideja i prezentacija odskočila od ostalih i ispostavilo se da sam imala jedinstven koncept. Moj cilj je bio da odgovorim na zahtev kroz predstavljanje sebe na zabavan i kreativan način, da pokazem da sam drugačija, da poznajem tematiku i da me vredi upoznati.

 

2. Kakav je osećaj dospeti u medije na taj način i kakvi su komentari okoline, porodice?

Bilo je pravo iznenađenje, jer je poenta videa bila da predstavim sebe i dobijem praksu koju sam želela, a ispostavilo se da je ceo koncept oko videa nesvakidašnji. Porodica i prijatelji su uvek uz mene i bilo im je interesantno da gledaju način na koji se cela priča razvija u medijima. Generalno su ljudi pozitivno reagovali, jer sam predstavila sebe na interesantan način i na kraju ostvarila svoj cilj. 🙂

 

3. Šta misliš da im se najviše dopalo i zbog čega su rešili da te zaposle?

Video je svakako bio dobar početni korak, da me poslodavac zapamti i da se izdvojim od ostalih kandidata. Pored zanimljivog motivacionog, verujem da su važni iskustvo i znanje koje nosimo sa sobom. Mislim da su u meni prepoznali osobu koja želi da uči, da se razvija i ima pozitivan stav, verujem da su zbog toga izabrali baš mene.

 

4. Kako je tekao sledeći korak? Da li je trema bila manja jer su te već upoznali?

Naredni korak je bio intervju, koji je meni bio prvi intervju za nekog poslodavca. Iz tog razloga sam u startu imala tremu jer sam prvi put prolazila kroz ceo proces selekcije. Pošto je video bio ulazna karta, imala sam utisak kao da me već poznaju i da je sada potrebno da obostrano kliknemo. To je uticalo da se opustim i predstavim sebe na najbolji način i bolje upoznam kompaniju.

 

5. Da li je ovakav tvoj pristup automatski privukao pažnju i drugih kompanija?

Naravno, kako je video privukao pažnju medija preko njih je priča došla do velikog broja ljudi. Javljali su mi se ljudi iz drugih kompanija da se upoznamo i da pohvale moju ideju i način razmišljanja.

 

6. Zašto si izabrala baš taj poziv?

Dok sam studirala najviše su me privlačile oblasti projektnog menadžmenta i marketinga. To me je motivisalo da prvo zaposlenje potražim baš u marketinškoj agenciji. Verovala sam da je to pravi način da spojim dva segmenta koja me najviše interesuju i bila sam u pravu. Uspela sam da se bavim marketingom u projektno orijentisanoj organizaciji, a kasnije i da se okušam u vođenju projekata.

 

7. Šta te je privuklo ka toj kompaniji i poziciji?

Prvenstveno me je privukao sam opis posla, kasnije sam istraživala kompaniju i došla do zaključka da se pronalazim u kulturi kompanije i načinu rada. Kroz rad u agenciji sam počela sve više da se usmeravam ka IT projektima i njihovom vođenju. Sviđa mi se rad sa različitim ljudima, od kojih svako ima svoju viziju, ali uz zajednički doprinos ostvarujemo definisane ciljeve.

 

8. Čime se kompanija bavi?

Degordian je produkcijska i digitalna marketinška agencija. Naš produkcijski tim je zadužen za izradu website-ova i aplikacija. U okviru produkcije je i dizajn tim koji je specijalizovan za digitalne projekte kao i UX koji ima za cilj da analizira potrebe korisnika i da mu plasira sadržaj na najbolji način. Naravno tu su i developeri koji su zaduženi da svaku ideju pretvore u stvarnost. Pored produkcije, imamo timove koji se bave digitalnim oglašavanjem kao i contentom.

 

9. Opiši nam svoju poziciju, dužnosti.

Trenutno radim na poziciji Junior Project Managera i zadužena sam za vođenje IT projekata. Pre početka samog projekta tim zajedno sa klijentom definiše ciljeve projekta i način realizacije. Nakon toga project manager definiše specifikaciju projekta, zajedno sa timom se daju vremenske procene, kreira timeline i podela na faze. Prilikom realizacije projekta moja odgovornost je komunikacija sa klijentom i produkcijskim timom, kao i praćenje svih faza i delova izrade. Kako je u pitanju i rad u agenciji sa dosta dnevnih aktivnosti, radim i na optimizaciji dnevnih procesa kako bi rad svima bio olakšan.

 

10. Da li bi mogla neki određeni projekat da izdvojiš kao tebi najinteresantniji i zašto baš taj?

Za ove tri godine koliko radim u agenciji imala sam priliku da se susretnem sa velikim brojem različitih projekata za klijente iz gotovo svih industrija. Zadatak koji se postavlja pred moj tim jeste osmišljavanje mehanizama koji doprinosi određenom cilju kompanije. Na osnovu ideje, mi tehnički razrađujemo i realizujemo projekat. Jedan od projekata koji je meni ostao u najlepšem sećanju je kampanja za Bioten, brend kozmetičkih proizvoda. Ideja je bila predstaviti novi proizvod, potuno novoj ciljnoj grupi za taj brend, devojke starije od 18 godina. Želeli smo da koristimo različite kanale promocije i da sve povežemo u jednu priču, i da budemo tamo gde je ciljna grupa. Kreirali smo foto konkurs na Facebooku, gde smo birali Ambasadorke brenda iz Srbije. Ideja je bila da pronađemo stvarne devojke iz komšiluka i pokažemo koliko je nova krema učinkovita. Nakon foto konkursa, izabrali smo tri ambasadorke i pratili njihovo korišćenje Bioten proizvoda, proveravali smo nivo hidratacije njihove kože uz nadzor i savete stručnjaka iz polja dermatologije. Nakon mesec dana smo dokazali da je krema zaista učinkovita i da doprinosi boljem stanju kože. Na kraju smo celu priču zaokružili videom koji je pratio celu kampanju.

 

11. Opiši svoj tim. Šta je ono što čini da dobro funkcionišete?

Tim sa kojim radim je sastavljen od veoma različitih ličnosti, drugačijih temperamenata, opušteni i radoznali. Tim je mlad i inspirisan, verujem da nas motivacija i ideje izdvajaju od drugih, kao i ono što stvaramo. Razlog zbog čega moj tim dobro funkcioniše je to što se različite ličnosti dopunjuju i međusobno razvijaju, glavni preduslov za to je poverenje. Moje mišljenje je da je to poverenje i osnova timskog rada. Moramo verovati jedni drugima i zajedno štititi timske ideje i razmišljanja.

 

12. Koje su prednosti rada u timu uopšte?

Kao najveću prednost rada u timu vidim konstantnu podršku i brže rešavanje izazova, jer u isto vreme svoj doprinos daje više ljudi. Verujem da ako je tim sačinjen od pravih ljudi koji jedni druge motivišu i zajedno mogu realizovati najbolje projekte.

 

13. Šta je najvažnije što si naučila u ovom poslu?

U centru svakog posla su ljudi. Iz tog razloga se trudim da budem strpljiva i puna razumevanja. Uvek je izazovno objasniti ljudima koji nisu upućeni koliko je kompleksno razvijati IT projekte. Mislim da često brzopletost i fokusiranje na sebe, bez gledanja šire slike, dovode do nesporazuma koji se ne bi desili da malo usporimo.

 

14. Koji savet ti je najviše koristio i koji bi podelila sa budućim kolegama?

Savet koji mi je najviše pomogao je da gajim svoju radoznalost i da se ne ustručavam da postavljam pitanja, jer se na taj način najviše uči.

 

15. Šta bi volela da postigneš u narednom periodu u karijeri?

U narednom periodu bih volela da radim na sebi i da se usavršavam na polju project managementa, kao i da radim na razvoju svog tima. Najveće dostignuće bi za mene predstavljao rad na revolucionarnom projektu koji bi dao doprinos čitavom društvu.

 

Tatjana

Writing is thinking on paper.

1 comment

Leave a comment

Leave a Comment