Programeri i programerke – koliko vas je?

Programeri i programerke – koliko vas je?

Programeri i programerke. Sve traženiji. Generalno, broj zainteresovanih za ovu struku raste, što je sasvim razumljivo i očekivano. I super je.

Hoće li više žena/devojaka početi da upisuje tehničke fakultete? Da li su već počele da se probijaju kroz svet kompjuterskih nauka?

Mnogo je nas koji se ovom tematikom bavimo. Trudimo se da ispratimo sve pomake na ovom polju, rezultate anketa i ispitivanja. Na našim prostorima je ovo pitanje, svakako, sve aktuelnije.

Ali sada ćemo se pozabaviti stanjem u inostranoj IT industriji, u kojoj, čini se, vlada ista atmosfera. Ili je vladala.

Naime, u SAD je takođe, među inženjerima i programerima, preovladavao udeo muške populacije. Ženskih stručnih kadrova bilo je znatno manje.

Međutim, statistike počinju da se menjaju i novija istraživanja pokazuju promene u brojnom stanju. U objavi koja se tiče ovih podataka navodi se kako žene počinju da ruše granice. Dodala bih da granice ne treba da postoje kada se radi o talentu i znanju, ako postoje, treba se zapitati da li ih sami sebi namećemo.

Bilo kako bilo, prvo stižu dobre vesti iz Pitsburga. Devojke su sve češći polaznici tehničkih fakulteta i smatra se da je ovakva heterogena sredina odlična za studente.

 

keep-calm-and-code-on-1117

Više od polovine diplomaca u 2015. na Univerzitetu u Masačusetsu (Massachusetts Institute of Technology) čine upravo devojke. Ove godine ćemo se susresti s istom situacijom na Dartmouth College-u. Na Carnegie Mellon University čak 48 posto brucoša čine studentkinje, što je školski rekord.

Iako su na nivou SAD i dalje 4 od 5 inženjera muškarci, na osnovu podataka o sve frekventnijem odabiru ovih studija među devojkama može se pretpostaviti da će se brojke izbalansirati. Pitanje je kada. U mnogim školama se vidi značajan porast interesovanja za ove oblasti kod devojaka, u drugim školama nije baš tako. Kada se zbroje procenti sa svih fakulteta širom SAD devojke i dalje predstavljaju petinu studenata. To je tek nešto veći procenat nego pre pet godina i stvari se odvijaju sporo.

Podsticanje žena da se bave matematikom, tehnologijom, kompjuterskim naukama i prirodnim naukama uopšte (STEM fields) je od izuzetnog značaja po mišljenju američke vlade. Tako su i nastali razni projekti i programi koji će im omogućiti da se edukuju i integrišu u zajednicu. Jedan takav program je Girls Who Code.

Samantha Horry (18) iz Filadelfije jedna je od 80 devojaka koje su upisale Carnegie Mellon koledž, informatički smer. Ukupan broj polaznika je 165.

Samantha kaže da obožava ovu oblast, ali je tokom ranijeg školovanja bila jedina devojčica u grupama koje su bile posvećene učenju o računarima. Međutim, nije se dala obeshrabriti i sada će se posvetiti izučavanju veštačke inteligencije (artificial intelligence).

Došavši na koledž, Samantha je okružena (i) devojkama koje dele njena interesovanja, prvi put.

Devojčice u školi može odvratiti od kompjuterskih nauka i činjenica da su njihovi nastavnici većinom muškarci. Nastavnik, bez obzira na pol i materiju koju predaje, mora nastojati da bude uzor.

 

cropped-4-children-and-books

Dekan MIT’s engineering, Ian Waitz, obelodanjuje svoje zapažanje. Primetio je da devojke i žene češće izražavaju sumnje u vlastite sposobnosti, što nas vraća na one granice.

Kada se radi o podvlačenju crte negde, gledajte da to nema veze s vašim sposobnostima, snovima i verom u sebe. Niko, sem nas samih, nas ne može ograničiti.

Tatjana

Writing is thinking on paper.

No comments yet. Be the first one to leave a thought.
Leave a comment

Leave a Comment