Uradi-Zaradi, Pouzdana pomoć iz najbliže okoline

Uradi-Zaradi, Pouzdana pomoć iz najbliže okoline

Do sada u našoj zemlji nije bilo rešenja za ovaj problem, a potreba je postojala jer – život ne čeka! Previše obaveza nam oduzima vreme svaki dan i imamo potrebu da ih prepustimo nekom drugom da ih odradi u naše ime. Zajedno sa Dušanom Cemovićem,  započet je rad na tehničkom delu pre otprilike tri godine ali se ideja pretvorila u biznis tek kada su se prikljucile dve koleginice, Jelena Joksimović i Dragana Jovčić, pocetkom 2016. godine.  Zalet u radu dobili su odmah u februaru 2016. godine kada su se prijavili za pohađanje Founder Instituta, globalnog akceleratora koji je tada započeo prvi semestar svog programa u Srbiji. Ponosno ističu da smo bili jedna od 7 kompanija koje su završile ovaj program u maju 2016. godine.

Ovaj program nam je pomogao da pronađemo fokus. Takođe, iz ličnog iskustva smo shvatili kolika potreba postoji za ovakvom vrstom platforme. U našem timu ima ljudi koji bi želeli da budu i postavljači, ali ima i druge strane – onih koji bi želeli da odrade neki zadatak. Naći pravu osobu za neki zadatak i raditi onda kada ti odgovara su dve vrednosti koje su nas vodile od ideje do realizacije.

1. Kako biste opisale Uradi-Zaradi?

Uradi-zaradi je websajt koji vam omogućava da lako dođete do osoba koje su u vašoj okolini a koje mogu u toku dana da vam urade neke od svakodnevnih zadataka( poput čišćenja, peglanja, dostave, kuvanja…). Dođete na sajt, izaberete kategoriju i kažete datum , lokaciju, cenu koju dajete i detaljno opišete a sa druge strane vam se prijavljuju ljudi koji mogu po vašim uslovima.

2. Dva od tri suosnivača su žene. Zajednica je dosta radila u protekle dve godine na osnaživanju i stvaranju prilika za preduzetnice. Da li ste učestvovale u nekom od programa?

Dragana: Posećujem događaje, učestvujemo na takmičenjima. Jedan od poslednjih programa gde je Dragana bile jeste Women inTech u organizaciji Amcham-a, ICT Huba, Impact Huba i Startita gde smo bile u ulozi meentija i imale za mentore uspešne žene iz velikh kompanija kao što je IBM, NCR, Communis, Siemens, Sitel, Microsofta, Groundlinka. Moj mentor je bila divna Dina Dičić iz Groundlinka od koje sam naučila kako da prevaziđem tremu od javnog nastup, kako da se nosim sa stresom kada radim ovakav posao, preduzetnica sam i kako da sve to uklopim sa porodicom. Jako je značajno čuti ovako nešto. Trenutno smo kao startup u programu socijalnog preduzetništva u organizaciji Smart kolektiva i GIZ nemačke organizacije koja pomaže socijalna preduzeća i tu radimo s mentorima kako da pomognemo ženama koje se prijavljuju preko naše platforme da dođu do posla, kako da ih edukujemo i kako da razvijamo loyalty programe za njih. Uvek se odazivamo na pozive za programe ili inicijative koji žele da osnaže žene jer podrškom možemo pomoći da se što više žena pokrene i napravi svoj biznis ili edukuje se u smeru da ima svoje prihode od svog stečenog znanja.

3. Gde vi vidite prostor za unapređenje i na koji način bi pojedinačno država i zajednica mogli da pomognu ekosistem ženskog preduzetništva?

Dragana: Prostora ima puno. Najpre finansijska podrška kroz bespovratna sredstva koja nekao može dobiti kroz državne programe, obuke koje bi svaka žena nezavisno od godina imala na ovu temu i edukacija kroz kampanje da se potpomogne ovaj sektor. Edukacija je najbitnija i motivisanje žena da krenu ovim stopama jer najčešće zbog samog pola i kulture se izbegava kretanje ovim stazama jer žena  se posmatra samo kroz dve prizme: kao domaćica i majka u Srbiji. Zajednica može tako što će pokretati sve više projekata koji govore o tome da žene mogu i kroz promociju žena koje su se borile i ispričale svoju priču na taj način. Mi smo pokrenuli kampanju Moderna, poslovna, uspešna gde baš radimo to-omogućavamo svim ženama koje žele da ispričaju svoje priče kako su se borile kroz život , karijeru, kako su prevazišle prepreke u jedan kratak intervju. Ideja je da se žene osnaže,da se pokrenu i pomognu drugima svojim iskustvom. 

Jelena: Zajednica pravi neke poteze, ali su oni za sada minorni. Da bi se žene više borile za sebe ključ je u vaspitanju, edukaciji u školama, kao i kulturi zajednice. A kultura je nesto sto se najsporije menja. Mislim da smo trenutno na samom početku tog pohoda, ali da uz dobre poteze možemo da napredujemo. Žene koje uspeju u bilo čemu treba promovisati na sva vrata, dati im sve što im treba od resursa da one nešto od toga urade. Sjajne stvari će iz toga iznići. Žene su odgovorne sa novcem, pažljivi ulagači, manje rizikuju – one će stvoriti mnogo manjih, ali uspešnih preduzeća na tržištu što i jeste ključno.

4. Šta vas je najviše iznenadilo u pokretanju biznisa?

Dragana: Pozitivno iznenađenje jeste da svi u startup zajednici su spremni da pomognu u bilo kom segmentu i to me oduševilo. Iznenađenje je bilo i koliko mogu da naučim i koliko brzo mogu da napredujem za kratak period, a samo zato što želim. Negativno me iznenadilo da su ljudi i dalje zatvoreni za neke nove tehnologije iako neke od njih svakodnevno koriste.Takođe, nepodržavanje okoline onoga što radim , što iz nerazumevanja toga šta radim, što zbog želje da me vide na sigurnom mestu.

Jelena: Sve me je iznenadilo, pre pokretanja ovog biznisa nisam znala ama bas ništa o preduzetništvu, tako da je sve bilo novo. Iznenadila sam samu sebe koliko sam se pronašla u svemu tome. Iznanenadila sam se koliko može više da se nauči nego na nekom drugom poslu kao i koliko stvari počnete da sagledavate iz neke druge perspektive. Iznenađuje me (pozitivno) svakim danom koliko mi, kao mali tim bez previše podrške od strane prijatelja, porodice i države u kojoj živimo, imamo entuzijazna, radimo sve što možemo i nižemo uspehe.

Iznenađuje me svakim danom koliko mi, kao mali tim bez previše podrške od strane prijatelja, porodice i države u kojoj živimo, imamo entuzijazna, radimo sve što možemo i nižemo uspehe.

5. Koja je najveća prednost korišćenja platoforme, u čemu vidite vrednost kako za naručioce, tako i izvršioce poslova?

Prednost platforme je u lakoći korišćenja i brzini pronalaska ljudi, veoma lako nalaze pouzdanu pomoc po kuci, a prednost za izvrsioce je transparentnost, jednakost po svim osnovama. Svi imaju iste sanse, nikome se ne daje prednost, dobrim radom mogu da postignu mnogo.

6. Da li postoji selekcija u odabiru izvršioca poslova? Kako se neko može prijaviti za obavljanje poslova i koje su to vrste poslova?

Naši izvršioci prolaze različite korake u procesu selekcije i samo 10% njih dođe do koraka da se prijave za neki zadatak. Najpre moraju napraviti profil sa sajtu gde popunjavaju sa svim potrebnim podacima. Nakon toga Uradi-zaradi tim odobrava gde ukazujemo na neophodne izmene na profilu , ukoliko je potrebno, kako bi što bolje predstvaili sebe i dobili posoa čim pre. Tu radimo edukaciju kako da naprave što bolji profil koji oslikava njih i njihove veštine. Nakon toga, prijavljuju se za poslove po principu prvo troje koje ispunjava uslove iz oglasa. I poslednji vid selekcije jeste od strane osobe koja je tražila uslugu gde oan bira koga želi na osnovu profila, komentara prethodnih poslodavaca i ocena poslodavaca za njegov rad i ponašanje.
Može se prijaviti svako ko želi, nije potrebna diploma ili sertifikat. Svako ko ima životne veštine, volje i želi da pomogne i zaradi, dobrodošao je na našoj platformi.

7. Kakvi su planovi za narednu godinu i u čemu vidite rast?

Planovi za narednu godinu su da u Beogradu unapredimo pružanje usluge preko sajta automatizacijom procesa koji su neophodni da se dese kako bi naručena usluga bila uspešno izvršena i da uvedemo online plaćanje kao faktor zaštite i kontrole, ali i širenje na druge gradove Evrope. 

8. Imate li neki savet za one koje nameravaju da pokrenu svoj biznis?

Dragana: Budite uporni, ne razmišljate o svojim postupcima nakon toga kada ih realizujete i probajte sve što možete kako biste došli do cilja. Ako ne probate, ne možete znati šta vas čeka iza bedema. I rizik se uvek isplati, čak i kada ne uspete, naučite mnogo i to je najvrednija stvar koju nosite iz ovog iskustva..

Jelena: Testirajte, testirajte, testirajte. Ako imate ideju, napravite minimalan proizvod i odmah testirajte na tržištu. Lako ćete kasnije razviti ceo proizvod ili uslugu ako znate da ste na dobrom putu. Uradite što više možete sa što manje resursa i ulaganja. Tako ćete naučiti sve o onome čime želite da se bavite i lakše ćete se snaći za dalje.

Nevena

Lovac na izazove po izboru, regruter usled spleta okolnosti.

No comments yet. Be the first one to leave a thought.
Leave a comment

Leave a Comment